De beste sprekers gebruiken de techniek van storytelling in hun presentaties en toespraken. De NOS brengt niet alleen het nieuws, maar laat ook de mensen aan het woord waar het om gaat. Barack Obama is op zijn best als hij spreekt over zijn jeugd en zijn inspiratie om de politiek in te gaan. Goede doelen noemen niet de miljoenen mensen die ze bereiken, maar vertellen het verhaal van die éne man of vrouw. Supermarkten laten zien van welke boer hun producten afkomstig zijn en creëren zo een verbinding tussen de klant en de producent.
Deze workshop verzorgden we o.a. voor:
Workshop storytelling
Storytelling is een kunst die te leren is. Daarom bieden we de workshop storytelling aan, waarin u kennismaakt met de technieken achter het succes. Deze workshop is geschikt voor alle professionals die zichzelf en hun werk succesvol willen presenteren. In de workshop gaan we in op de volgende onderwerpen:
- Het belang van storytelling: Wat is uw verhaal?
- Het grotere geheel: De koppeling tussen het verhaal en uw boodschap
- Vertel het verhaal: Kiezen voor een doelgroep, medium en presentatie
- Authenticiteit: Het vertellen van een kloppend verhaal
- Creëren voor een online publiek
- Gebruik van audio, video, graphics en andere hulpmiddelen
- Persoonlijke vragen en feedback
Resultaat
Na afloop van de workshop bent u in staat om storytelling technieken te herkennen en gebruiken. U weet welke verhalen u kunt inzetten om uw boodschap over te brengen en hoe u dit consequent toepast. Natuurlijk heeft u ook handvatten gekregen om het geleerde direct in de praktijk te brengen en daarmee storytelling bewuster toe te passen in het voordeel van u of uw organisatie.
Interesse?
Op zoek naar manieren om uw verhaal te vertellen? Neem voor meer informatie over de workshop storytelling contact met ons op. Inschrijven voor de eerstvolgende open training kan via deze link.